Kami: Sang Pemimpi

dream-ladder
Kredit: Google
Begitu cepat masa berlalu. Tanpa saya sedar, hari ini sudah menjangkau tiga tahun usia perkenalan kami. Dan dalam masa tiga tahun ini, tidak dinafikan, terlalu banyak perkara yang telah berlaku dalam hidup kami (sebagai individu, mahupun ketika bersama). Ada jatuh, ada bangun. Ada suka, ada duka. Semuanya disimpan dalam lipatan kenangan, tersemat dalam sanubari.
Pada tarikh ini, ketika tiga tahun yang lalu, kami sama-sama menganyam mimpi. Ada yang masih dikejar, ada yang sudah dicapai, dan ada juga yang terpaksa ditangguhkan dahulu. Apapun, kami tetap bermimpi. Sehingga ke saat saya sedang menulis entri ini, kami masih memasang mimpi-mimpi yang baru dengan tidak melupakan mimpi-mimpi yang sebelumnya.
Syukur alhamdulillah, kami sama-sama sedang mendaki satu demi satu anak tangga ke puncak mimpi yang telah kami rancangkan. Dan pinta saya, mohon kalian doakan agar kami terus tegar menjadi Sang Pemimpi serta dalam masa yang sama membantu kalian untuk menjadi Sang Pemimpi juga.
Pesan saya, JANGAN TAKUT UNTUK BERMIMPI. Dan setelah bermimpi, harus disertakan pula dengan USAHA yang berterusan. Setiap orang berhak untuk bermimpi. Jangan sesekali biarkan orang lain menghalang kita untuk bermimpi.
Di sini, saya perturunkan lirik lagu Sang Pemimpi nyanyian Gigi. Anda boleh cari klip videonya di YouTube. Malah, boleh juga mencari filem Sang Pemimpi yang diadaptasikan daripada novel Sang Pemimpi karya Andrea Hirata.
Selamat menjadi Sang Pemimpi!
GIGI – SANG PEMIMPI
Sang mentari baru di depanmu
Sang Pemimpi siap ‘tuk melangkah
Raih tanganku jika kau ragu
Bila terjatuh ku kan menjaga
Kita telah berjanji bersama
Taklukkan dunia ini
Menghadapi segala tentangan bersama
Mengejar mimpi-mimpi
Berteriaklah hai Sang Pemimpi
Kita takkan berhenti di sini
Kita telah berjanji bersama
Taklukkan dunia ini
Menghadapi segala tentangan bersama
Reff:
Bersyukurlah pada Yang Maha Kuasa
Hargailah orang-orang yang menyayangimu
Yang selalu ada setia di sisimu
Siapapun jangan kau pernah sakiti
Dalam pencarian jati dirimu
Dan semua yang kau impikan
Tegarlah Sang Pemimpi
Berteriaklah hai Sang Pemimpi
Kita takkan berhenti di sini
Kita telah berjanji bersama
Taklukkan dunia ini
Menghadapi segala tentangan bersama
Ulang Reff (2 kali)